Svi, baš svi sveti

13:22





Kakav predivan dan! Ne mislim samo na sunčano vrijeme već prije svega na današnje veselje u Katoličkoj crkvi. Slavimo sve ljude koji su živjeli na zemlji, a svojim životom zaslužili vječnu slavu. To je važno iz mnogih razloga, ali prije svega, važno je jer današnji dan govori - moguće je postati svet!

Mene pomisao na svetost, i sve što ona traži od mene, ponekad plaši. Zato je dobro pogledati gore, ohrabriti se i inspirirati. Mnogi od nas imaju svoje omiljene svece kojima se redovito utječu i mole njihov zagovor. Dugo vremena nisam znala kako izabrati svog sveca zaštitnika pa sam odlučila moliti za nadahnuće. To može  biti "opasno". Naime, što se meni dogodilo... Počela sam gubiti stvari. Gubljenje stvari otišlo je čak do gubitka putne torbe i povratka kući samo s ruksakom na leđima. Možda to i nije imalo veze s mojim traženje sveca zaštitnika, ali ipak, izbor je pao na sv. Antuna Padovanskog. Eto, pazite što molite :-) 

U konačnici sam zaključila, zašto izabrati samo jednog? Nebo je puno svetaca i nije škrto. Mene je uvijek nadahnjivala sv. Terezija Avilska. Ona je jednostavno tako cool i želim da mi bude nebeska BFF (slob. pr. najbolja frendica zauvijek). Španjolski temperament, a kontemplativna duša. 
Često se predlaže izabrati sveca koji nam je po nečemu sličan i drugog koji nam je suprotan. Kad sam razmišljala o svecu koji mi je sličan, sjetila sam se sv. Ivana Pavla II. On je vrlo popularan svetac, za moj ukus čak too mainstream. Iako ga u šali zovu zaštitnikom hipstera. (ah, paradoksi) On i sv. Ivan XXIII. proglašeni su svetima na isti dan. Sjećam se da sam bila ljuta što su većinom svi spominjali samo sv. Ivana Pavla II. Ovaj drugi kao da nije postojao. Srećom, sv. Ivan XXIII. nije se ljutio :-) 
Podsjeća me to na jedan citat koji se pripisuje fra Bonaventuri Dudi:

„Svi smo mi pred Bogom mali. A jednom u nebu, saznat ćemo da je među nama bilo i velikih. Sva sreća da mi njima tada nećemo biti zavidni, a oni nas neće gledati s visine“

Kako god bilo, izbor je velik. Dobro je čitati i proučavati živote svetaca, gledati filmove i nadahnjivati se za vlastiti put. Jedna moja prijateljica simpatično govori da ne vjeruje u strogu nebesku birokraciju, tako da nećemo pogriješiti ako molimo zagovor sveca zaštitnika mesara (da, ima i toga) za pomoć u nekoj drugoj profesiji. 

Koji su vaši omiljeni sveci? Kako ste vi našli svog sveca zaštitnika?

I za kraj, s obzirom na to da je blagdan Svih svetih u Hrvatskoj dan prisjećanja na naše preminule, dobro je razmisliti o nepoznatim svecima koji su prošli zemljom. Jeste li vi poznavali nekog za kog možete reći da je sada svet u vječnosti? Ja jesam, i ne samo jednu osobu. To su bili ljudi koji su prije svega ljubili svoje bližnje kao same sebe. Da, bila sam ljubljena takvom ljubavlju! To je svetost. To su bili ljudi koji su nosili svoju bolest hrabro i ustrajno do kraja pokazavši meni i drugima kako se nosi križ. I zbog njih znam da je moguće!

Svi sveci i svetice Božje, molite za nas!

Blagoslovljeni i sveti bili!

Vaš tim s Odavde do svetosti



You Might Also Like

0 komentari